هدف از این پرسشنامه فساد اداری ، طراحي ساختار سازماني مناسب در جهت كاهش فساد اداري در بانک ملی می باشد.و در آن به شناسایی عوامل موثر بر کاهش فساد اداری می پردازیم .

 

 

 

فساد اداری از جمله معضلات و مشکلات روزمره سازمانهای اداری در کشورهای جهان سوم و همینطور سازمانهای ایرانی است. در یک تعریف فساد عبارتست از: استفاده غیر قانونی از اختیارات اداری و دولتی و درحقیقت سوءاستفاده از موقعیت شغلی برای نفع شخصی.ساختار سازمانی مجموعه روابط، مقررات و قوانینی است که به طور رسمی در سازمان تصویب می شوند و فعالیتهای افراد برای کسب اهداف مشترک سازمانی را شکل می دهد.

 

 

بر این اساس پژوهش دانشگاهی حاضر به منظور دستیابی به دیدگاه و تجربه ی  مدیران سازمان بزرگ و پرسابقه بانک ملی در زمینه بررسی رابطه بین وجود ساختار سازمانی مناسب و کاهش فساد اداری در سازمان  طراحي شده  و به دنبال ارائه طرح صحیح و راه حل در این زمینه می باشد. روش انجام اين پژوهش بصورت جمع آوري اطلاعات به كمك پرسش-نامه مي باشد. اين پرسش نامه در سه بخش، پرسش هاي عمومي، پرسش هاي چندگزينه اي (بسته) و پرسش هاي تشريحي (باز) طراحي شده است. با توجه به موضوع پژوهش نظرات شما در اين پرسش نامه می تواند كمك موثري در جهت بهبود شرايط و ساختار بانك ملي داشته باشد.

 

 

 

 

چکیده پرسشنامه فساد اداری:

مولفه : دارد
منبع : دارد
روایی  و پایایی : دارد
نمره گذاری و مختصات : دارد
نوع فایل : word (قابل ویرایش )
تعداد سوالات پرسشنامه : 39 سوال بسته + 6 سوال باز = 45 سوال

 

 

 

طیف لیکرت:

بسیار كم        كم            متوسط          زياد           بسیار زياد