دانلود پاورپوينت فرایند های قالب گیری جهت رشته مواد و متالوژی در قالب 22 اسلايد و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش

 

 

در فرآيند های قالبگيری ( Molding processes)، رزينها، پودرها و دانه های پلاستيكی را می توان به محصولات مفيد تبديل نمود. نكته مشترك در همه فرآيندها ی قالب گيری اين است كه در تمام اين فرآيند ها از نيرو Force استفاده می شود. در قالب گيری مواد پلاستيكی پودری و دانه ای بايد از نيروی زيادی استفاده كرد. ولی پركردن قالب با رزين مايع احتياج به نيروی به مراتب كمتر دارد.
فرآيند قالب گيری پلاستيك ها بسيار زياد است به همين دليل ما درباره سه گروه اصلی اين فرآيندها يعنی قالب گيری تزريقی Injection، فشاری Compression و انتقالی Transfer به صورت مختصر مباحثی ارائه داده ايم.

 

 

قالب‌گيری تزريقی (Injection molding) يكی از رايج‌ترين روش‌های توليد قطعات پلاستيكی است. بدنه تلويزيون‌ها، مانيتور‌ها، دستگاه پخش CDها، عينك‌ها، مسواك‌ها، قطعات خودرو و بسياری قطعات ديگر با اين روش ساخته می‌شوند.
قالب‌گيری تزريقی را می‌توان برای همه ترموپلاست‌ها به جز پلی تترافلوروتين (PTFE)، پلی‌ايميد، بعضی پلی استر‌های آروماتيك و بعضی پلاستيك‌های خاص ديگر به كاربرد.

 

 

 

ماشين‌های قالب‌گيری تزريقی (IMM) خاص ترموست‌ها را می‌توان برای ساخت قطعاتی از جنس فنوليك، ملامين، اپوكسی، سيليكون، پلی‌استر و الاستومر‌ها استفاده كرد. در قالب‌گيری تزريقی همه اين مواد، گرمای كافی به دانه‌های پلاستيكی اعمال می‌شود تا بتوانند درون قالب و گذرگاه‌های آن " جاری " شوند. پس اين ماده به درون يك قالب بسته با فشار تزريق می شود تا همه حفره قالب را پر كرده و فرم مورد نظر را به خود بگيرد. پس از سرد شدن ماده و انجماد كامل آن، قالب باز شده و پيشنهاد بيرون انداز، قطعه كار پلاستيكی را از قالب خارج میكنند. ماشين های تزريق به صورت افقی و عمودی ساخته می شوند كه نشان دهنده جهت باز و بسته شدن قالب می باشد.

 

 


فهرست مطالب
 قالب‌گيری تزريقی (Injection molding)
واحد تزريق(Injection unit)
واحد قفل كنند 5 قالب ( Clamping unit)
مشخصات ماشينهای تزريق (Clamping tonnage)
ظرفيت تزريق
تناژقفل كردن قالب
مراحل قالب گيری تزريقی
مزايای قالب‌گيری تزريقی
معايب قالب‌گيری تزريقی
قالب‌گيری فشاری (Compression molding)
مزايای روش قالب‌گيری فشاری
قالب‌گيری انتقالی (Tranfer molding)
مزايای فرآيند قالب‌گيری انتقالی
معايب فرآيند قالب‌گيری انتقالی