دانلود پاورپوینت معرفی شهرستان زهک جهت رشته جغرافیا در قالب 36 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش

 

 

 

شهرستان زهک در شمال استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. موقعیت جغرافیایی این شهرستان در نقشه ۸۹۴۴/۳۰ درجه شمالی و ۷۰۶۷/۶۱ درجه شرقی می باشد. شهرستان زهک با مساحت ۹۴۵ کیلومتر مربع دارای دو بخش مرکزی و جزینک و ۴ دهستان زهک,خواجه احمد جزینک و خمک و همچنین دارای ۲۰۳ آبادی است. فاصله مرکز شهرستان تا مرکز استان ۲۱۳ کیلومتر ، فاصله شهرستان تا تهران ۱۵۱۸ کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا ۴۸۳ متر می باشد.

 

 

 

آب و هوای شهرستان زهک گرم و خشک است و از منابع آبی شهرستان می توان به رودخانه هیرمند ، دریاچه هامون و چاه نیمه اشاره نمود. شهر باستانی زاهدان کهنه که ۱۵۰۰ سال قدمت دارد و همچنین وجود دهانه غلامان در این شهرستان اشاره به وفاداری منطقه به حکومت اسلامی دارد و در این میان این نکته حائز اهمیت است که در دوران حکومت کوروش هخامنشی که دهانه غلامان مرکز حکومت بود مردم این منطقه بیشترین مالیات را به حکومت پرداخت کردند .

 

 

 

مهمترین جاذبه شهرستان زهک که سبب گردیده است که به نگین گردشگری حوزه سیستان تبدیل شود چاه نیمه می باشد. از تعداد ۱۶1 اثر تاریخی شهرستان زهک ۷۰ اثر ثبت ملی شده اند.

 

 

 

فهرست مطالب
برسی کل منطقه
بررسی حوضه نفوذ
بررسی و شناخت شهر