دانلود پاورپوينت لکه زاویه ای خیار جهت رشته کشاورزی قالب 11 اسلايد و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش

 

 

 

 

علائم به عنوان یک clue در تشخیص بیماری کمک می کند ولی هیچگاه آنرا به عنوان عامل اصلی در نظر نمی گیریم . چون این علائم با برخی عوامل ژنتیکی،فیزیولوژیکی،آثار ناشی از خسارت حشرات،مشابهت علائم،شرایط محیطی و تداخل بین علائم می تواند تغییر کند

 

 

 

 


برای مثال علائمی مثل شباهت سفیدک داخلی آفتاب گردان به موزاییک های ویروسی است که میتواند باعث اشتباه شود یا در بعضی موارد علائم نماتدها مانند بعضی از قارچ ها است.

 

 


بيماری لكه زاويه‌ای خيار كه اولين بار در سال 1349 از ايران گزارش شد، از مهمترين بيماريهای گياهان خانواده كدوئيان در اكثر نقاط جهان است که علاوه بر خيار به طالبی، هندوانه و كدو نيز آسيب مي‌رساند و بر اثر نوعی باكتری ايجاد مي‌شود.

 

 

 

 


اين بيماری كه داراي نام علمي Beudomonas Laerymans است و از مناطقي چون گرمسار، اروميه، مازندران، تبريز، اصفهان و شيراز گزارش شده است

 

 

 


عامل این بیماری باکتری است بنام Pseudomonus lachrymanus ایجاد می شود. علائم این بیماری در روی برگ ها، ساقه، دمبرگ و میوه ظاهر می شود. لکه های مربوط به بیماری در برگ ها به اندازه های مختلف بوده و چون به رگبرگها منتهی می شود زاویه دار به نظر می رسند.

 

 

 

 

لکه ها ابتدا آبکی هستند در شرائط آب و هوای مرطوب تراوشات شیره ای حاوی باکتری از لکه ها به صورت قطره های کوچک شبیه به اشک چشم خارج می شوند که در مجاورت هوای خشک شده و به رنگ سفید در می آیند.

 

 

 


فهرست مطالب
مقدمه
بيماريهاي مهم خیار
بيماری لكه زاويه‌ای خيار
عامل بیماری
شکل باکتری
مقابله کردن
علایم بیماری
کنترل لکه زاويه اي برگ